10 Ekim 2018 Çarşamba

TRENLE ESKİŞEHİR

Çok uzun zamandır Eskişehir'e gitmek istiyordum. Yücel daha önceki işinden dolayı bir kaç kez gitmişti. Aslında Nisan ayında tren bileti almıştık, fakat gidemedik. Biletleri açık bilete çevirmiştim, açık biletleri 180 gün içinde kullanabiliyorsunuz. Tabi yaz tatili bayram derken bizim plan Eylül'e kaldı. Cumartesi sabah Pendik hızlı tren garından sabah 07:30 trenimize bindik. Trende yiyecek bulamıyorsunuz. Yanınıza bir şeyler almanız gerekiyor. Ya da tren garının orada çok güzel börekçiler var, tercih ederseniz sabah erken saatlerde açıklar.

Trenler konforlu, 07:30 treni saat 10:00 'da Eskişehir'de oluyor. Tren garı Eskişehir merkezine yakın. Biz indikten sonra önce otelimize gidip yerleştik. Otel merkeze ve tren garına yakındı her iki yere de yürüyerek gidebiliyorsunuz. Biz Arus Otel'de kaldık bir şehir otelinde göre oldukça memnun ayrıldık.

Otele eşyaları bırakıp sırt çantalarını hazırladıktan sonra istikamet önce Eskişehir'in güzel ilçesi Odunpazarı oldu. Odunpazarı restore edilmiş güzel konakları ile meşhur. Bir çok hediyelik eşya dükkanı var.

Bu arada acıkmıştık ve pek tabiki Eskişehir'e özgü bir şeyler yemeliydik. Biz çiböreği Odunpazarı'ndaki Kırım Tatar Kültür Çibörek evinde yedik. İnanılmaz güzeldi :) Yağda kızaran bir ürüne göre gayet hafifti. Kesinlikle tavsiyemdir.Tabakta 5 adet çibörek var. Yanında da acısı çok güzel bir biber turşusu ikram ediyorlar. Fiyatlar gayet makul.

Odunpazarı sokaklarını dolaştıktan sonra yine Odunpazarı'ndaki Yılmaz Büyükerşen'in kendi yaptığı balmumu eserlerini sergilediği Balmumu Müzesi'ne gittik.Müzekart geçmiyor. Ama müze gelirleri muhtaç çocukların eğitimi için kullanılıyor. Müzede politikacı, sanatçı, gazateci bir sürü kişinin balmumu heykelleri mevcut. İlla gidilmeli mi emin değilim, vaktiniz varsa Odunpazarı'ndan çıkarken uğranabilir. Bu arada çocukların hoşuna gitti. Beni Atatürk'le çeker misin anne diyen bir küçük Asya :)

Odunpazarı'ndan sonra Sazova Parkı'na gittik. Çocuklarla Eskişehir'e gidiyorsanız Sazova Parkı'na mutlaka uğramalısınız. Park bir kaç bölümden oluşuyor: Masal Şatosu, Hayvanat Bahçesi & Eti Sualtı Dünyası, Korsan Gemisi, Sabancı Uzay Evi, Bilim- Deney Merkezi. Bölümlerde belli saatlerde bazı organizasyonlar mevcut. Biz Kaan'la Sabancı Uzay evindeki 40 dakikalık uzayla ilgili filme ve ayrıca Asya ben ve Kaan Masal Şatosundaki masal anlatımına katıldık. Ayrıca parkın içindeki trenle parkın tümünü dolaşabiliyorsunuz, çok kalabalık değilse denemenizi öneririm.

Korsan gemisi

Masal Şatosu

Sabancı Uzay Evi

Parkta zaman geçirdikten sonra şehir merkezine döndük. Bir Porsuk çayını görelim etrafında gezelim dedik :) Bu manzaralar Yücel'le bana Amsterdam'ı hatırlattı. Etrafta bisikletle gezen kişiler de olunca :)

Biraz gezintiden sonra tabi Özdemir ailesi acıkmıştı:) Yine bir Eskişehir yemeği olan Balaban Kebabı yemek için Abdüsselam Balaban Kebap'a gittik. Dükkan Belediye'nin arkasında bir pasajın içinde.Küçücük bir dükkan, 1938 senesinden beri hizmet veriyor, hiç de büyümemişler ya da endüstrileşmemişler. İşte ben buna bayılıyorum :) Az çeşit yemek yap ama en güzelini yap. Tat gerçekten muhteşemdi :)

Yanında da tabiki Şıra :)

Yemekten sonra biraz gezinti yaptık sonrasında yine Eskişehir ile özdeşleşmiş Mazlumlar Muhallebicisi'ne gittik. Esparkın yanındaki Haller İş Merkezi'nin içinde. Dondurma ve tatlıları pastörize sütle hiç bir katkı maddesi olmadan yapılıyormuş. Biz ailecek beğendik. Tahinli dondurma ise mutlaka denenmeli :)

Kazandibi

Sütlü Kadayıf

Artık otele gidip dinlenme vakti:) Sabah otelde kahvaltımızı yaptıktan sonra Porsuk Çayı'na doğru gittik. Sıra gondolla keyif yapmaktaydı :) Venedik'e gidemedik napalım biz de Porsuk Çayı'ndaki gondola bineriz :) Gondol kiralama 30 TL, kişi başı değil 1 gondol fiyatı.Hepimiz çok eğlendik. İşte gondoldan manzaralar :)

Gondoldan indikten sonra gezgin bir aile olarak Travelers Cafe'ye gitmemezlik olmazdı. Travelers Cafe sahipleri senelerce yurtdışı gezilerinden toplamış oldukları objeleri Cafenin dört bir yanına yerleştirmişler. Enerjisi o kadar güzel bir yer ki :) Böyle özel yerlere bayılıyorum.Biz aç olmadığımız için sadece kahve içtik.

Farklı ülkelerin isimleri masalara verilmiş :) Bizim masa Hollandaydı:)

Biraz dinlendikten sonra Kentpark'a gittik. Porsuk Çayı kıyısından yürüye yürüye :) Biz biraz değişik bir aileyiz :) gezmelerimizin bir çoğu yürüyerek :)

Kentpark büyük bir alana kurulmuş, içinde bahçe ve havuzların olduğu çok güzel bir yer. Yılmaz Başkan gerçekten yapmış :) Denizi olmayan bir yere resmen plaj yapmış adam :) Hayran kaldık..

Bir şeyler içmek için kafeler de mevcut. Ama yemek olayı kısıtlı çok aç gitmemenizi öneririm.
Biraz dolaştıktan sonra şehre yeniden döndük. İnternetten nerede yemek yesek diye aranırken Yücel gazete köşelerine adı çıkan bir esnaf lokantası buldu. Gazete köşesinde çok güzel bir esnaf lokantası olduğu söyleniyordu Trakya Restaurant'ın.. Ee biz de böyle yöresel etnik yerleri severiz,gittik. Ama esnaf lokantası değil de karşımıza içkili, 5 yıldızlı bir restoran çıktı :) Öğlende kimsecikler yokmuş akşam doluyormuş. Restauranda sadece biz vardık Asya'yla saklambaç bile oynadık her birimiz sırasıyla. Biz et ve köfte söyledik, gayet de lezzetliydi :) ama yöresel bir yemek yoktu. Belki bilsek gitmezdik. Neyse sonuçta masadan mutlu ve dinlenmiş kalktık :)
Otelimize dönüp eşyalarımızı aldık ve tren garına doğru dönüş yoluna geçtik.
Ben Eskişehir'i çok sevdim.. Modernliği, yapıları, restaurant ve kafeleri ile bence kesinlikle bir İç Anadolu kenti olamaz :) Bence Eskişehir bir Ege kenti olmalıydı :)
Kesinlikle ve kesinlikle gidilmeli :)