9 Nisan 2014 Çarşamba

BURSA GEZİSİ

Bu sene İstanbul'a yakın yerleri gezmeye karar verdik. Arabamız yok, otobüs , minibüs ya da yürüyerek gezilerimize devam ediyoruz. Bu arada oğlumuz 3,5 yaşına geldi bizimle birlikte yürüyor artık:) Bence bu şekilde şehrin havasına daha iyi hakim olabiliyor, bir cok detayı gözden kaçırmamış oluyorsun.
Gecen seneki Edirne gezimizden sonra bu seferki durağımız Bursa oldu. Cuma akşamı 18:00 otobüsüyle İstanbul'dan yola çıktık. 23:00 gibi Bursa Otogardaydık. Otogardan sıkça kalkan merkez otobüsüne binip Heykel Duragında indik ve Otelimize yerleştik.(Efehan Hotel- Uzun araştırmalarım sonucu bulduğum otelimiz şehrin merkezine çok yakındı. )
Sabah kahvaltısından sonra sırt çantamızı alarak yola koyulduk. Yürüyerek  Ulu Cami'ye gittik. Caminin içinde bir havuz olması çok ferah bir hava yaratmış. Cami sabah saatleri olmasından dolayı boştu, güzelce dolaştık. Caminin hemen yanındaki Kozahan'a uğradık , cok huzurlu bir yer cok beğendim. Mutlaka gidilip sahlep ,çay içilmeli simit yenmeli:) Kapalıçarşıyı da gezdik, ama bir İstanbullu olarak bizim Kapalıçarşımız daha güzel tabiki:)

Sonra yine yürüyerek Tophane'ye çıktık Osmanlı Devleti'nin kurucusu Osman Gazi ve Orhan Gazi türbelerini gezdikten sonra oturup şehir manzarasında birer çay içtik. tophane manzarasını herkes çok met ediyor ama beton görüntüsünden başka bir şey yok maalesef:(

Tophane'den kalkan Uludağ minibüslerine rastlayınca bir sonraki durağımız Uludağ oldu:) Teleferik bakımda olduğu için Uludağ'a minibüslerle çıkılıyor. (12 TL) Boylece muhteşem manzaraya karadan da şahit olmuş oluyorsun. Oteller bölgesine geldiğimizde bizi kenarlarda kalmış karlar karşıladı. Kaan kar diye sayıkladığı için görünce çok mutlu oldu. Telesiyejle yukarı çıktık ve muhteşem hava ve manzaranın tadını çıkardık. Kar topu oynadık. Saleplerimizi içtikten sonra da yine minibüsle şehre dönmüş olduk.

Vee sıra akşam yemeğine gelince durağımız tabiki İskender Kebabı yiyebileceğimiz bir yer oldu. Tayyare Kültür Merkezi'nin hemen yanındaki Mavi dükkan olarak geçen Kebapçı İskender'e gittik. 10 kişilik bir sıra bekledikten sonra sıramız geldi ve bol tereyaglı İskenderimizi yanında tabiki Şıra içtik. 1 porsiyon 1,5 porsiyon ve çocuk porsiyon artı 2 tane şıraya 75 TL civarı bir para ödedik.O kadar sıra beklemeye değdi mi emin değilim. Sonuçta bildiğimiz İskender ne kadar değişik olabilir ki.

Yemek sonrası Tophane'den minibüsle tarihi Inkaya Çınarı'nı görmeye gittik.Minibüsler İnkaya mesire yeri girişinde bırakıyorlar, oradan yürümek gerekiyor. Muhteşem ormanın içinden geçerek Tarihi Çınara ulaştık. ağacın çevresini çay bahçesi yapmışlar, cok güzel ve huzur veren bir havası var .Şehre döndükten sonra çaylarımızı Kozahan'da içtikten sonra yine otelimize yürüyerek gittik.

Ertesi sabah istikamet Cumalıkızık oldu. Cumalıkızık'a Kent Meydanından kalkan minibüslerle ulaştık (2 TL) Pazar günü olması sebebiyle çok kalabalıktı. Ortam çok güzel köylüler evlerinin bahçelerini kafe haline getirmiş ve kahvaltı menüsü ile gözleme servis ediyorlar. Kınalı Kar dizisinin çekildiği köymüş, ben hiç seyretmemiştim. Ama bir dizinin bir köyü bu kadar kalkındırdığını görmek gerçekten hayret verici.Biz Şerife Abla'nın yerinde gözlemelerimizi yedikten sonra , köy meydanındaki tezgahlardan çilek reçelimizi de aldık ve dönüş yoluna geçtik. Tekrar minibüsle Kent Meydanı'na döndük.

Oradan da yine minibüsle Bursa Hayvanat Bahçesi'ne doğru yola çıktık. Hayvanat Bahçesi gerçekten muhteşem bir sürü hayvan çeşidi var kesinlikle görülmesi gereken bir yer:) Kaan da bayıldı hayvanlara, biz bile hiç görmediğimiz hayvanları görmüş olduk.

Hayvanat Bahçesi'nden direk olarak Otogara geçtik. Akraba ve dostlarımıza Kestane şekerlerini paket yaptırıp 13:15 otobüsü ile İstanbul'a dönmüş olduk. Mart ayı olmasına rağmen şansımıza hava çok güzeldi , böylece muhteşem bir haftasonu geçirmiş olduk:) Arabanız olmaması gezginci ruhunuzu sakın engellemesin , biz yanımızda oğlumuzla bile gidiyoruz her yere.