10 Nisan 2014 Perşembe

DİDİM'DE MUTLAKA YAPILMASI GEREKENLER

2001 yılından beri Aydın-Didim'de yazlığımız var. Her yıl mutlaka Didim'e uğramaya çalışırım , başka bir yere tatile gitsek bile en azından 4-5 gün uğruyoruz. Orada çok güzel günler geçirdiğim için sanırım bende yeri ayrıdır. Eşimin de teyzesi orada yaşadığı için onun da bir bağı var , o da seviyor o yüzden. Aslında son zamanlarda Didim çok kalabalıklaştı Altınkum'da denize girmek bir hayli zorlaştı. Eğer Didim'e yolunuz düşerse önereceklerimi mutlaka yapmanız gerekiyor:)

1-Arabayla ya da araba kiralayıp  (bir çok rent a car sevisi olduğu için bulmakta zorlanmazsınız) ya da taksiyle anlaşıp, ki biz öyle yapıyoruz ,Cennet Koyu'na yüzmeye gitmek


2-Her gün saat 10:00 civarı kalkıp 17:00 civarı Didim'e dönüş yapan tur tekneleriyle tura katılmak (kişi başı 20-25 TL civarı öğle yemeği dahil içecek hariç)
 
3- Akşam üstü deniz sefasını biraz erken bitirip gün batımını Mavişehir'de seyretmek. Altınkumdan şehiriçi minibüslerle gidebilirsiniz. Gün batımını seyrederken çi börek, gözleme ,mantı üçlüsünü birlikte yemek:)
 
 
4-Tatil grubunuz gençlerden oluşuyorsa bir gününüzü Auqaparkta geçirmek. Altınkumdan ya da şehir merkezinden minibüslerle ulaşabilirsiniz. Ben Kaan'la gitmeye çekiniyorum çok güvenli bulmuyorum küçük çocuklar için.

5-Bir gün sabah kalvaltısını , Kuşadasından Didim'e gelirken içinden geçilen Akköy ya da Akyeniköy'de yapmak. Köy meydanında kahvaltı yapabileceğiniz 1-2 mekan var. Gitmişken köylülerin yetiştirdiği zeytin, zeytinyağı ve mevsimiyse taze incir mutlaka alınmalı.

6-Cumartesi günleri kurulan Didim pazarına uğramak (Devlet Hastanesinin karşısında kuruluyor yine minibüsle ulaşılabilir) Ünlu markaların çakma ama benzerine cok yakın bir sürü ürününü bulabilirsiniz. İngilizler bayılıyor. Tabi taklit ürün almak ya da almamak tercih meselesi.

7-Antik Kentlere merakınız varsa Apollo Tapınagını ziyaret etmek.

8-Sabahları sahil sakinken 3. koya kadar yürüyüş yapmak. Eğer sezonda gitmişseniz kalabalıktan akşamları pek yürüyemiyor olacaksınız.

9-Akşamüstü ya da gecenin ilerleyen saatlerinde (2. koyu hemen geçince)  Aytepe'de çay içip manzaranın tadını çıkarmak, hele bir de dolunay varsa:) Yanınızda çocuğunuz varsa orada oturuken lunaparkı göreceği için tabi lunaparka uğruyor olacaksınız.

10-Didimde gece hayatı da epey renkli, farklı müzik tarzlarına uygun bir çok mekan var. En ünlüsü Club Medusa . Ben gece hayatını çok sevmem ama ilk seneler meraktan girmiştim Medusa'ya . Didimdeki en güzel gece mekanı diyebilirim, açık hava sahil kenarı. Uğramalısınız.


11-Ağustos ayı civarı gitmişseniz taze inciri doyana kadar yemek, tatil bitiminde de kışın yemek için kuru incir satın almak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder